Isnin, 13 September 2010

Pengalaman1

hari ni masuk raya ke-5, 14 September 2010, aku dah bertolak dari Muo ke Kuala Terengganu..raya tahun ni seperti tahun yang lepas jugak, sunyi ajer.. fuhh..jam hampir-hampir 10:30 malam bas transnasional baru kelihatan..Terima kasih ibu, bapak, abang & ifan..sebab tolong hantarkan & tunggu sampai sy naik bas.=)
dalam bas perh, kali ni dapat duduk tingkat atas bahagian belakang sekali..banyak lagi sited kosong ni..so dapatla duduk & tidur dengan selesanya..ahamdulillah..tak banyak aktiviti yang boleh dibuat pun, hanya berdoa2 agar perjalanan kali ni lancar & selamat.memang tidur-tidur ayam ajer, selepas niat nak puasa hari (ini) & minum seteguk dua air sejuk kira oklaa...insyaallah.. Allah berikan kekuatan..Sampai di Dungun saya sms & call kat member yang nak ambil kat bus stand, nampak gayanya macam dia busy ajer...tak apa, biarla naik ajer kereta sapu ker atau teksi, macam tak biasa... Insyaallah tak apa2. Aku terpaksa matikan fon, sbb bateri hp memang tinggal 2 bar ajer ni..payah betullah.
Alhamdulillah nak dijadikan cerita, beg saya yang saya yang bapak tolong letakkan tu kedudukannya terlalu jauh ke belakang...maka terpaksa minta belas ihsan driver tolong ambilkan beg..Alhamdulillah Allah nak bantu, driver bus dengan bermurah hatinya nak tolong hantarkan, memang bersyukur sangat2. Akan tetapi setelah driver bas berhenti di Station Minyak Petronas dekat2 Jalan Tok Jiring, aduss berlaku kejadian lain lak, akibat leka baca surat khabar yang diberi oleh driver bas tu (time ni isu datuk Sosilawati)..aku terlepas nak g rumah member sorang ni...driver bas terpaksa turunkan aku kat mana2 yang terdekat..so pandai2 sendirila nak balik lagu mana..hahaha. bila buka ajer Hp ha tu dia dapat 5 miss call dari member aku ni..alahai sorryla sangat2, aku call minta dia tolong ambil aku, berdekatan dengan warung nasi kukus..kesian dia ni, bertawab dia pagi2 nak cari aku mujur akhirnya jumpa...
Kejadian tak habis sampai di sini saja, bila berborak tetiba buka topik kereta saya...tu dia dapat satu berita yang mengharukan sedikit. nanti saya uploadkan gambarnya insyaallah...

[ Kesian betul lah MBP ni, asik kena dengan orang ajer...Sabar yea...diuji lagi..]

kereta disondol dengan kereta...(citernya biar menjadi lipatan sejarah).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan