Isnin, 30 Ogos 2010

Perkara yang aku pelajari pada hari itu.

"Aku berjalanan sebatu bersama Kebodohan,
Membebel sahaja dia sepanjang jalan,
namun tiada apa yang aku belajar daripadanya,
Meskipun begitu banyak yang telah dia perkatakan!

Aku berjalanan sebatu bersama Kedukaan,
Tidakpun dia bertutur sepatah perkataan,
Tetapi aduh, perkara-perkara yang aku pelajari hari ittu,
Tatkala Kedukaan berjalanan bersama daku!"

BERANI GAGAL

*kegagalan sering bertutur dengan kita dalam "bahasa bisu" yang tidak kita fahami. jikalau ini tidak benar, kita tidak akan membuat kesilapan yang sama berulang kalitanpa mendapat faedah daripada pengajaran yang ia mengajarkan kepada kita.Jikalau ini tidak benar, kita akan memerhatikan dengan lebih teliti kesilapan-kesilapan yang telah dibuat oleh orang laindan mendapat faedah darnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan